Opublikowano Dodaj komentarz

Strategia pozycjonowania Twojej firmy na 2020 – 20XX

Wielu właścicieli przedsiębiorstw i firm chce zbudować biznes na lata. Biznes stabilny, dochodowy, konkurencyjny i dający czas oraz pieniądze. 
I to jest bardzo dobre założenie, jednak bardzo często rozmywa się ono jeśli zderzymy je z rzeczywistością…
Co mam na myśli? Już tłumaczę.
 
Załóżmy, że chcesz mieć firmę taką jak opisałem wyżej. A czy zastanawiałeś się nad tym czy Twoje działania marketingowe i sprzedażowe przybliżają Cię do tego stanu? Czy faktycznie to robią?
 
Dziś porozmawiamy o kompleksowych działaniach marketingowych w odniesieniu do SEO. Opowiem CI jak możesz (powinieneś) zaplanować promocje SEO swojej firmy tak aby była ona jeszcze bardziej efektywna i co najważniejsze dawała wymierne rezultaty nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO.
 
Dowiesz się czego wymagać od agencji oraz jak pokierować jej pracami aby stosunek wydatków do zysków był jak najlepszy w perspektywie długofalowej.
 
Wiem, narażam się teraz nie jednemu pozycjonerowi stron 😉
 
Ale przejdźmy do meritum.

Jakie pozycjonowanie wybrać.

Pozycjonowanie ma wiele zmiennych jednak jednym z głównych czynników jest to na jakie frazy będziesz pozycjonować swoją firmę.
 
Tak, wiem, nie odkryłem ameryki chociaż może…:)
 
Na jakie frazy zatem powinieneś pozycjonować swoją firmę / produkty? Już odpowiadam.
 
Ostatnimi czasy, wraz z rozwojem społeczności internetowej oraz świadomości użytkowników utworzyła się tendencja do wpisywania w wyszukiwarce Google bardziej sprecyzowanych zapytań, zawierających więcej niż jedno, dwa słowa. Takie zapytania jednocześnie dokładniej definiują to czego szuka użytkownik.
 
Co to oznacza w praktyce?
 
Jeśli, np.: internauta szuka butów to o wiele częściej wpisuje w wyszukiwarkę, np.:
– czarne buty skórzane Wojas roz. 43
niż
– buty skórzane
 
Sprowadza się to do tego, że użytkownicy internetu idą w kierunku fraz tzw. long tail czyli długiego ogona i dlatego właśnie konieczne jest promowanie Twojej strony dużą ilością, różnych fraz kluczowych – dokładnie opisujących oferowane produkty i usługi. Udowadnia to fakt, że ponad 70% wyszukiwań w google to frazy długiego ogona.
 
wykres long tail
 
 
Podsumowując, Long tail – „długi ogon” jest to metoda ta stosowana zarówno do całych stron, jak i konkretnych treści na stronie, a także dla pojedynczych produktów i modeli produktów – zamiast brodzenia w mętnej wodzie fraz ogólnikowych można zastosować rozbudowaną strategię pozycjonowania na setki długich fraz kluczowych w setkach kombinacji.
Użytkownicy coraz częściej wpisują w okno wyszukiwarkikonkretne modele urządzeń i produktów, a nie ogólne frazy.
 

Jakie korzyści osiągnie twoja firma z takiej strategii pozycjonowania?

Spójrz. W wyszukiwarkę google wpisałem dwa zapytania.
W obu przypadkach szukam butów skórzanych, W pierwszym przypadku wpisałem „buty skórzane”, w drugim przypadku wpisałem frazę „czarne buty skórzane Wojas roz. 43″
 
1
buty skurzane
 
2