Biznes Content marketing Marketing

Jak wdrożyć marketing ekspercki w swojej firmie? 7 kroków!

Wdrożenie w Twojej firmie narzędzia jakim jest marketing ekspercki, wcale nie musi być ani trudne, ani kosztowne.

Nie musisz być autorem książki aby być postrzegany jako osoba która zna się na swojej branży. Nie chodzi bowiem o to abyś był postrzegany jako ekspert przez cały kraj i świat, a przez Twoich obecnych i przyszłych klientów.

Owszem są firmy, które to inwestują dziesiątki / setki tysięcy zł w marketing ekspercki miesięcznie, jednak Ty jeśli jesteś na początku swojej drogi najlepiej będzie jeśli zainwestujesz… swój czas.

1584390997

Dołącz do ScenaBiznesu.pl

Otrzymasz bezpłatny egzemplarz e-booka „Strategia pozyskiwania klientów online – SEOoraz liczne, dedykowane materiały – dla naszych subskrybentów.

Nie chodzi też tutaj o to, aby od razu występować w telewizji, lecz zacząć stopniowo dzielić się swoją wiedzą. Jednak zanim zaczniesz to robić, musisz poznać swoich klientów. Musisz wiedzieć czego oni chcą, czego oczekują, jakie mają problemy, jakie emocje sprawiają, że kupują.

W momencie w którym bardzo dobrze będziesz znał już oczekiwania swoich klientów, będziesz wiedział o czym pisać, nagrywać, itp. Na początku treści będziesz tworzył sam – i do tego cię gorąco zachęcam. Z czasem będziesz mógł podzlecić publikacje treści, pod swoim nazwiskiem – innym copywriterom.

Uwaga! Jednak pamiętaj (!) aby to zadziałało MUSISZ wybrać naprawdę sprawdzoną osobę, która będzie na tyle doświadczona i rzetelna w swojej pracy, że nie „nadszarpnie” reputacji Twojej i Twojej firmy.

Przejdźmy zatem do meritum. Jak wdrożyć marketing ekspercki w Twojej firmie. Zacznijmy od najprostszych sposobów i najmniej angażujących. Potem opiszę kilka metod dość kosztownych zarówno czasowo oraz finansowo jednak nieocenionych w późniejszych etapach rozwoju Twojej firmy. Zaczynajmy!

Oto lista kanałów gdzie możesz promować siebie i/lub swoją firmę jako eksperta w danej branży:

Rozmowy z klientami oraz ich obsługa

Ten element niby wydaje się oczywisty ale nie zawsze jest wdrażany. Twoim głównym celem, w tej formie promocji siebie i swojej firmy jako eksperta jest sprawienie wrażenia u klienta w stylu „WOW ale oni mają wiedzę!”.

Co więcej klient musi to wrażenie odnieść na samym spotkaniu z Tobą lub zaraz po nim. Dlaczego to takie ważne? Bo jest to moment w którym klient poświęca swój czas tylko Tobie. Jest to czas w którym to klient chce dowiedzieć się, lub dokonać najlepszej transakcji dla siebie lub swojej firmy. Nie zmarnuj tego czasu. Już tłumaczę o co mi chodzi.

Pewnego razu zmieniałem koła z letnich na zimowe. Niby rzecz banalna, prosta i nie budząca żadnych emocji. A jednak!

W warsztacie do którego pojechałem pierwszy raz (z racji zmiany miejsca zamieszkania) nie spodziewałem się, że dostanę coś więcej poza zmienionymi i wyważonymi kołami, na moje szczęście się myliłem.

Otóż podczas obsługi mechanik zaczął ze mną rozmawiać o swojej pracy. Nie jestem wielkim fanem oraz znawcą motoryzacji, jednak po tej rozmowie o oponach wiedziałem chyba więcej niż ktokolwiek z moich znajomych. Co najważniejsze nie był to nudny wykład tylko interesujący dialog dwojga ludzi. Mechanik opowiedział mi jakie mam opony, czego się mogę po nich spodziewać, dlaczego są bezpieczniejsze od innych oraz mniej bezpieczne od jeszcze innych. Co więcej dowiedziałem się jak odczytywać oznaczenia opon w razie gdybym chciał zmienić opony lub auto. To wszystko nie jest oczywiste i nigdy bym nie szukał takich informacji na własną rękę.

Ten mechanik idealnie wypromował się w moich oczach jako ekspert w swojej dziedzinie. Marketing ekspercki – pełną gębą.:)

Zgadnijcie gdzie teraz pojadę kupić / zmienić koła? No właśnie:)

Blog firmowy

Temat rzeka:) Nie chcę tutaj opisywać wszystkich aspektów technicznych prowadzenia bloga temu zostanie poświęcona seria artykułów na tym blogu – już nie długo zostanie ona opublikowana.

Chcę tylko zaznaczyć, że to samo co zrobił mechanik podczas mojej wizyty u niego, możesz zrobić prowadząc internetową wersje swojego biznesu (lub internetowy biznes). Nic nie stoi na przeszkodzie abyś założył bloga oraz edukował ludzi, którzy są zainteresowani tematyką Twojej branży.

Nawet jeśli prowadzisz lokalny biznes możesz prowadzić lokalnego bloga, promować swoje treści lokalnie i w ten sposób pozyskiwać klientów. A gdy do Ciebie już przyjdą – spójrz wyżej 🙂

A tutaj mam bonus dla Ciebie – jak pisać artykuły eksperckie.

Konferencje – prelekcje i nie tylko (architektka)

Mówi się, że konferencje są zarezerwowane dla wybranych prelegentów oraz znanych osobistości. Nie do końca się z tym zgodzę.

Każdy, ale to każdy kto teraz jest znany kiedyś zaczynał. Dlatego też takie przeświadczenie moim zdaniem jest błędne. Co więcej jest to kolejna darmowa forma prezentacji Twojej firmy / oferty.

Na konferencji masz możliwość przekazania wiedzy osobiście – to ogromny plus, którego nie daje blog. Możesz pokazać poprzez swój styl bycia jak pracujesz z klientami oraz w jaki sposób rozwiązujesz ich problemy. Wtrącenie kilku ciekawych anegdot jak to pomogłeś klientowi choć wykraczało to poza standardową obsługę klienta pokaże ludzką stronę Twojego biznesu.

Fakt trzeba tutaj mieć trochę predyspozycji, lub nabytych umiejętności aby efektywnie wykorzystywać takie eventy, jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby je zdobyć i wdrożyć w życie.

Wywiady tematyczne z poradami

Nie masz swojego bloga, nie lubisz nie chcesz występować na konferencjach? Napisz do kilku mniej lub bardziej znanych blogerów z propozycją bezpłatnego wywiadu.

Opisz o czym chciałbyś opowiedzieć w swojej branży. Myślę że darmowy kontent w postaci Twoich (eksperckich) odpowiedzi będzie kluczowym kąskiem dla wielu blogerów.

Fakt, niektórzy będą chcieli lub mogą chcieć opłatę za publikację takiej treści, jednak moim zdaniem warto.

Bezpłatne konsultacje

Jest to jeden z najprostszych i najmniej kosztownych (finansowo) sposobów na budowanie marki eksperta.

Zaproponuj potencjalnym klientom rozwiązanie ich problemu poprzez darmową konsultacje. Wysłuchaj ich i doradź jak rozwiązać ich problem.

Co najważniejsze chwal się tym na lewo i prawo. Poproś też o opinię po konsultacji a następnie opublikuj ją w swoich materiałach reklamowych i promocyjnych.

Uwierz mi, jest wiele osób mających problem, który Ty możesz rozwiązać. Wystarczy tylko rozejrzeć się na:

  • forach
  • grupach dyskusyjnych w SM (facebook, linkedin)
  • poczytać komentarze pod postami na blogach a w odpowiedzi zaprosić do darmowej konsultacji
  • pojawić się na spotkaniach biznesowych (jeśli tam są Twoi klienci) i słuchając wyłapywać problemy, które możesz ty i Twoja firma rozwiązać

Takie działanie nie zabiera dużo czasu ale prowadzone systematycznie pozwoli Ci na zbudowanie trwałej marki eksperckiej w Twojej branży. Poza tym zastanów się: kto z Twojej branży prowadzi Twoja działania?

Otaczanie się ludźmi znanymi w Twojej branży lub ogólnie ludźmi znanymi

To dość sprawne zagranie psychologiczne. Bowiem jeśli np.: prowadzisz biznes restauracyjny, gdy pokażesz się z Magdą Gessler w podświadomości odbiorcy podniesie się Twoja marka i renoma. Wówczas w głowie klienta pojawi się myśl:

WOW jeśli on zna się z Magdą (a tym bardziej jeśli ona jadła u niego w restauracji) to na pewno dania w jego restauracji muszą być dobre. Koniecznie muszę to sprawdzić.

Takie spotkania jest dość łatwo zaaranżować, zupełnie bez kosztowo. Czasami wystarczy kilka maili i telefonów lub pojawienie się na dobrej konferencji aby mieć okazję do poznania, porozmawiania i zrobienia sobie zdjęcia ze znaną osobą.

Poza tym zauważ – czy nie masz wrażenia, że większość znanych osób, trzymają się ze sobą, że wszyscy się znają? No właśnie! Uwierz mi to nie jest przypadek:)

Podcast, filmiki na YouTube

Jeśli masz trochę więcej czasu oraz umiejętności zastanów się nad prowadzeniem podcastu lub kanału na YouTube. Tymi sposobami dotrzesz do bardzo szerokiego grona osób. A jeśli Twoje treści będą dobre…?

Nie tylko pomożesz jednej osobie ale kilkuset a może nawet kilku tysiącom osób. Warto się tym tematem zainteresować bo Twoja marka dzięki takim działaniom – może poszybować 🙂

Jeśli więc planujesz działalność o zasięgu ogólnokrajowym (ogólnoświatowym) YouTube i/lub podcast to konieczność.

Podsumowanie i dlaczego warto

To by było na tyle jeśli chodzi o sposoby na budowanie marki eksperckiej. Wymienione wyżej sposoby mogą się wydawać trywialne i czasochłonne jednak biorąc pod uwagę dane z poprzedniego artykułu dotyczącego „Marketingu eksperckiego”:

Czym jest marketing ekspercki i dlaczego warto go stosować?

warto się zainteresować tą formą promowania siebie i swojej firmy.

Poza tym warto wspomnieć o jednej rzeczy. Eksperci zarabiają więcej. Tyczy się to zarówno firm jak i osób prywatnych. Jeśli jesteś ekspertem, Twoja stawka za produkt lub usługę będzie wyższa – w zależności jak duże grono osób ją (Twoją markę) kojarzy – nie zapominaj o tym.

Dziękuję za poświęcony Twój czas i ….

… nieograniczonych wzrostów Ci życzę:)

P.S. Jeśli uważasz że ten artykuł jest wartościowy pomóż mi dotrzeć do szerszego grona publiczności udostępniając go w social mediach.

pozdrawiam serdecznie:)

1584390997

Dołącz do ScenaBiznesu.pl

Otrzymasz bezpłatny egzemplarz e-booka „Strategia pozyskiwania klientów online – SEOoraz liczne, dedykowane materiały – dla naszych subskrybentów.

No Comments Found

Leave a Reply