Biznes Marketing Własna firma

Czym jest marketing ekspercki i dlaczego warto go stosować?

Co to jest marketing ekspercki?

Mnogość specjalistów w różnych branżach może przyprawić o ból głowy. Co za tym idzie pozyskanie klienta jest coraz bardziej skomplikowane – co ważniejsze, będzie jeszcze trudniej. Powód dlaczego tak się stanie jest bardzo prosty. Rynek rozwija się w bardzo szybkim tempie. Każdego dnia w Polsce powstaje około 1000 firm….

1584390997

Dołącz do ScenaBiznesu.pl

Otrzymasz bezpłatny egzemplarz e-booka „Strategia pozyskiwania klientów online – SEOoraz liczne, dedykowane materiały – dla naszych subskrybentów.

Jak zaradzić tej sytuacji? Odpowiedź jest prosta, musisz być szybszy, sprytniejszy i zawsze “przed” swoją konkurencją. Niezależnie od tego czy prowadzisz: kancelarię prawną, zakład pogrzebowy, sklep z pamiątkami, czy może biuro rachunkowe wszystkie te segmenty rynku powinna łączyć jedna rzecz – INTERNET.

Wiele firm do pozyskiwania klientów wykorzystuje polecenia, ulotki, reklamy w radiu i tym podobne, inne formy. Nie twierdzę, że są one złe ale w dobie cyfryzacji i nowych technologii na pewno nie wystarczające.

Co ciekawe klienci stają się coraz bardziej wymagający a to oznacza, że są bardziej świadomi swoich wyborów i decyzji. W sprawach tak ważnych jak prawo, finanse czy zdrowi klienci nie chcą trafiać na przypadkowych specjalistów. Innymi słowy wybierają tylko najlepszych. Jak zatem pokazać, że jest się najlepszym?

Tutaj dochodzimy do terminu jakim jest “Marketing ekspercki“, co to takiego? Na to pytanie odpowie poniższa definicja:

“Działania content marketingowe mające na celu budowanie wizerunku eksperta danej jednostki w wybranym obszarze działalności oraz lokalizacji. Jedna z najbardziej skutecznych metod budowania portfolio stałych, powracających, polecających usługi klientów.”

Wydaje się proste, prawda? 🙂 Jeśli jeszcze nie przekonałeś się do budowania wokół swojej marki aury eksperckiej, oto kilka powodów dlaczego warto to zrobić.

Dlaczego warto zostać ekspertem w swojej branży?

Powód 1

Do niedawna to płatne reklamy dominowały w marketingu internetowym. Obecnie jednak klienci coraz częściej korzystają z możliwości zablokowania reklam, których nie chcą oglądać. W sierpniu 2015 około 200 milionów osób na całym świecie korzystało z programów blokujących reklamy.

Link do źródła

Powód 2

Liderzy na rynku Marketingu Eksperckiego cieszą się 7,8 razy większym ruchem sieciowym niż konkurencja. Oznacza to, że zamiast 10 osób na Twoją wizytówkę wejdzie 78 🙂

Link do źródła

Powód 3

Publikacje wpływają na rozpoznawalność marki i zaangażowanie klientów. Według ankiety przeprowadzonej w 2015 roku* 56% marketingowców uważa, że spersonalizowane publikacje przekładają się na wyższy wskaźnik zaangażowania. To dlatego, że pozwala on klientowi lepiej zapamiętać danego eksperta, związać się z nim bliżej. 

*[IBM Digital Experience Survey]

Powód 4

Marketing Ekspercki jest o 62% tańszy od tradycyjnego marketingu. Ponieważ przynosi wyraźne efekty, jest łatwiejszy do wprowadzenia i bardziej popularny wśród klientów, drastycznie zmniejsza kwotę, jaką dana marka (ekspert) przeznacza na reklamę.

Link do źródła

Zobacz o czym prowadzić bloga firmowego: Tematyka bloga firmowego – jak wybrać ją mądrze

Powód 5

Marketing Ekspercki zwiększa współczynnik konwersji. W porównaniu do pozostałych marketingowców, ci wykorzystujący Marketing Ekspercki mają niemal 6 razy wyższy współczynnik konwersji – ilość sprzedanych usług.

Link do źródła

Powód 6

73% wielkich światowych organizacji zatrudnia specjalistów od Marketingu Eksperckiego. 

Marketing Ekspercki zaczął przynosić na tyle duże zyski, że znane przedsiębiorstwa na całym świecie zatrudniają ludzi, których zadaniem jest tworzenie jakościowego contentu i jego rozpowszechnianie.

Link do źródła

Powód 7

W Polsce popularność frazy Marketing Ekspercki / Content Marketing także ciągle rośnie!

Link do źródła

Myślę, że teraz już dostrzegasz potencjał drzemiący w budowaniu wizerunku eksperta w swojej branży. Dziś tylko zaznajomiłem Cię z tematem oraz pokazałem plusy inwestowania w tą formę marketingu.

Już za tydzień zobaczysz jak skutecznie zaplanować oraz wdrożyć działania w marketingu eksperckim:)


P.S. Mam prośbę. Jeśli uważasz że ten artykuł jest wartościowy – udostępnij go w social mediach i pozwól pomóc innym…

LUB

Zapisz się na nasz newsletter i odbierz prezent!

Nieograniczonych wzrostów Ci życzę!!!

1584390997

Dołącz do ScenaBiznesu.pl

Otrzymasz bezpłatny egzemplarz e-booka „Strategia pozyskiwania klientów online – SEOoraz liczne, dedykowane materiały – dla naszych subskrybentów.

No Comments Found

Leave a Reply